יקודם פרויקט "רכבל הכרמל"

בפגישת עבודה שקיימו שר התחבורה וראש עיריית חיפה במסגרת ביקורו של השר בחיפה הודיע השר כי הנחה את משרדו לקדם את פרויקט "רכבל הכרמל". 

הרכבל יהיה חלק בלתי נפרד ממערך התחבורה הציבורית בחיפה והנוסעים בו יוכלו להגיע במהירות וללא פקקים ממפרץ חיפה ישירות לטכניון ולאוני' חיפה.

מסלול הרכבל יתפרס על כ – 4.5 ק"מ ויכלול 6 תחנות ממפרץ חיפה ועד לאוניברסיטת חיפה.

לאורך הציר ינועו קרוניות ל- 10 נוסעים, אשר יצאו כל 16 שניות מכל תחנה בכל כיוון.

בשלב הראשון הרכבל מתוכנן להסיע מאות נוסעים בשעה בכל כיוון ובשלב מתקדם צפוי מספרם להגיע לאלפי נוסעים.

הרכבל ישולב במערך התחבורה הציבורית של מטרופולין חיפה הכולל בין היתר את המטרונית והכרמלית ויופעלו בו כל אמצעי התשלום וההנחות המקובלות.

השר ישראל כץ: "מערך התחבורה הציבורית בעיר חיפה ממשיך להתפתח עם קידום הקמתו של פרויקט "רכבל הכרמל", אשר יאפשר לתושבי העיר להגיע במהירות ובנוחות ליעדם. תושבי חיפה יהיו הראשונים ליהנות מאמצעי תחבורה חדשני ויעיל אשר יסייע בהפחתת עומסי התנועה ויקצר את זמני הנסיעה."

ראש העיר חיפה יונה יהב, הודה לשר החבורה על קידום הפרויייקט המעניק פתרון ירוק לבעיה תחבורתית מסובכת ואמר: "שדרוג מערך התחבורה הציבורית בחיפה ישפר משמעותית את איכות חייהם של התושבים, יקצר את זמני הנסיעות וכפועל יוצא יעודד תושבים נוספים להשאיר את הרכב בחנייה ולנסוע בתחבורה ציבורית. "רכבל הכרמל" מצטרף לשורה של פרויקטים ירוקים ייחודיים הממצבים את מערך התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה כיעיל והמתקדם ביותר בארץ".

מסלול הרכבל יתפרס על כ – 4.5 ק"מ בגובה של 460 מטר ויכלול 6 תחנות ממפרץ חיפה ועד לאוניברסיטת חיפה: מסוף התחבורה המזרחי, צומת הקריות [צ'ק פוסט], רחוב דורי, מרכז הטכניון, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה. לאורך הציר ינועו קרוניות של 10 נוסעים, כאשר מכל תחנה בכל כיוון תצא קרונית בכל 16 שניות. משך זמן הנסיעה מהמפרץ לאוניברסיטה יארך כ- 18 דקות. הנסיעה מהמפרץ לטכניון מוערכת בכ – 10 דקות ולאוניברסיטת חיפה בכ – 8 דקות נוספות.

הרכבל מהווה פתרון יעיל ואטרקטיבי הודות לקיצור זמן ההמתנה בתחנות, הימנעות מפקקים בשעות העומס ומהצורך לחפש חניה, ותדירות גבוהה שתמנע עומס של נוסעים בקרונות.

מעיריית חיפה נמסר שעם קבלת התקציב ממשרד התחבורה, תפעל יפה נוף לעדכון התכנון הפרטני ותצא למכרז להקמת תשתיות הרכבל במטרה להשלים את ההקמה ולהפעיל את הרכבל בהקדם האפשרי. בשלב הראשון מתוכנן הרכבל להסיע מאות נוסעים בשעה בכל כיוון, כאשר בשלב מתקדם צפוי מספרם להגיע לאלפים. הרכבל יציע תחבורה ציבורית ידידותית לקמפוסים של אוניברסיטת חיפה והטכניון וייתן מענה לסטודנטים הלומדים בעיר. הפרויקט, שנעשה בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה והחברה להגנת הטבע, יפחית משמעותית את עומסי התחבורה ומצוקת החנייה שישנם כיום בשני הקמפוסים.

ההחלטה להקים את הרכבל בחיפה התקבלה מתוך ראייה כי מדובר בתכנית כלכלית אופטימאלית המשתלבת במערכת התחבורה הכוללת של חיפה והסביבה. זאת, בנוסף להיבט התיירותי הטמון בו אשר יציע כלי תחבורה מהיר ויעיל למגדל האוניברסיטה שהינו אחת מנקודות התצפית המרהיבות בארץ. הרכבל ישולב במערך התחבורה הציבורית המתקדם של מטרופולין חיפה ויאפשר לנוסעים ברכבל (גמלאים, בעלי מוגבלות, סטודנטים ובני נוער) ליהנות מכל הפטורים וההנחות המוענקים בתחבורה ציבורית רגילה. לצד זה, יוכלו הנוסעים להשתמש בכל אמצעי התשלום המקובלים בתחבורה הציבורית, לרבות "רב-קו" "חופשי חודשי" "חופשי סטודנטיאלי".

מאמרים נוספים

צור קשר

נשפיע, נשפיע עסקים ונשפיע עיר העתיד - השאירו פרטים או טלפנו: 050-6571000


אתרי חדשות שבהם הציבור משפיע!