"לא יתאפשר אחסון חומרים מסוכנים"

ראש העיר חיפה יונה יהב אירח את שר התחבורה ישראל כץ במסגרתו סיירו השניים באתר ההקמה של נמל המפרץ בלוויית בכירים ממשרד התחבורה ועיריית חיפה, ראשי הערים הסמוכות לחיפה, מנהל הרשות והנמלים, מנכ"ל חברת נמלי ישראל וכן מנכ"לי רשות שדות התעופה, רכבת ישראל וחברת נתיבי ישראל.

שר התחבורה אמר: "אנו בונים בחיפה ובאשדוד שני נמלים חדשים, לצד הנמלים הקיימים. הקמת נמל ליד נמל תביא לתחרות שתשביח את שני הנמלים, תגרום להורדת מחירים ותביא לשיפור השירות עבור המשתמשים בנמל ולהגדלת נפח הפעילות. נמל חיפה הקיים ישודרג בדיוק כמו שהבטיח, ויהיה באותה הרמה של הנמל החדש. לדבריו, הנמל יחובר לרכבת העמק ההיסטורית, שתתחיל לפעול באוקטובר השנה. אחתום על צו שכל התובלה מנמל חיפה מזרחה תהיה רק דרך רכבת העמק כך שהנמל הקיים יגדיל משמעותית את היקף פעילותו. נמל חיפה יהיה השער למזרח וישמש גשר יבשתי בין הים התיכון למדינות המפרץ וירדן. אפקח אישית על כך שמחירי השימוש בנמל יהיו אטרקטיביים, זאת כבר לא תיאוריה, זה הולך לקרות, אנחנו הולכים לייצר אפשרות לירדנים והתורכים לאסוף את הסחורות מאזור בית שאן למדינותיהם". 

השר כץ הדגיש באופן חד משמעי כי לא יתאפשר יותר אחסון חומרים מסוכנים ומזהמים מעבר לתפעול לוגיסטי רגיל.

מנכ"ל חברת נמלי ישראל (חנ"י), שלמה בריימן, ציין כי חנ"י מקדמת במקביל ובאינטנסיביות שני נמלים חדשים, נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד.

בינואר 2015 יצא לדרך הפרויקט להקמת נמל המפרץ בחיפה. במאי 2015 נחתמו החוזים להפעלת הנמלים החדשים- נמל הדרום באשדוד ונמל המפרץ. היתה זאת אבן דרך היסטורית ברפורמה שמוביל השר כץ לשינוי פניו של ענף הנמלים בישראל- הקמת נמלים חדשים ופתיחת הענף לתחרות, התייעלות ושיפור רמת השירות. רפורמה שמפירותיה ייהנו היצואנים, היבואנים, התעשיינים, הספנות והציבור הרחב.

העבודות להקמת הנמלים החדשים כוללות שני מיזמי תשתית מהגדולים במשק שעל הקמתם אחראית חברת נמלי ישראל אשר ניהלה את התכנון והאישור הסטטוטורי והשלימה את מכרזי ההקמה וההפעלה. העבודות הימיות להקמת נמל המפרץ מתבצעות על ידי חברה משותפת של החברות הישראליות אשטרום ושפיר אשר זכתה במכרז ההקמה הבינלאומי.

מאמרים נוספים

צור קשר

נשפיע, נשפיע עסקים ונשפיע עיר העתיד - השאירו פרטים או טלפנו: 050-6571000


אתרי חדשות שבהם הציבור משפיע!